Sunday, September 8, 2013

Sao Paulo – Skye Bar

De laatste tijd ben ik voor mijn werk erg druk geweest met projecten in Brazilië en Argentinië. Gelukkig had ik ook de kans om beide landen te bezoeken. Nu was ik al eens in Brazilië en Sao Paulo geweest, maar Zuid-Amerikaanse landen zijn altijd leuk om heen te gaan. Mensen zijn heel passioneel en extravert. Het weer is meestal erg goed en mensen zijn altijd buiten.
Nu is Sao Paulo, in mijn bescheiden opinie, niet een hele mooie stad. Het verkeer is een chaos, maar er is altijd wat te doen. Het mooie van de MBA die ik nu doe is dat een aantal van mijn klasgenoten ook redelijk wat gereisd hebben. Van 2 van hen kreeg ik onafhankelijk de tip om de Skye Bar te bezoeken. Deze werd dus meteen bovenaan mijn lijstje geplaatst. J
Dus even gekeken waar het lag en toen in de taxi naar de bar om er wat te gaan eten. De Skye Bar ligt op de bovenste etage van Hotel Unique in Sao Paulo. Het is een wat kleiner, meer boutique style, maar zeer aangenaam hotel. Het lag ook vlakbij het hotel waar ik verbleef.
De bar heeft een binnen en buiten gedeelte. Dus eerst even buiten gezeten en een drankje gedaan. Het dakterras geeft een mooi uitzicht op de stad, maar het toont meteen aan wat er “mis” is met Sao Paulo. De bar ligt een beetje buiten het centrumgedeelte en ondanks dat Sao Paulo meer dan 15 miljoen inwoners heeft, ontbreekt het de stad aan een mooie skyline. In ieder geval vanaf het dakterras van de Skye bar zie je niet echt een mooie onderscheidende skyline.
Dat mocht echter de pret niet drukken, maar het was niet echt warm op het dakterras dus uiteindelijk maar naar binnen verhuisd en besloten er een hapje te eten. Het restaurant heeft een Franse chef en als gevolg hiervan een Franse keuken. Zelf had ik carpaccio van Kobe beef besteld als voorgerecht en een tenderloin als hoofdgerecht. Mijn collega had foie gras als voorgerecht en een NY striploin als hoofdgerecht. Alle gerechten waren waanzinnig lekker en de kwaliteit was uitmuntend.
Als nagerecht nog een combinatie van 2 creme brulees: 1 normale en 1 chocolade. Ik heb er echt superlekker gegeten en kan het iedereen aanraden. Het is niet het allergoedkoopste restaurant, maar voor de kwaliteit van de gerechten is het het zeker waard. Mocht het weer wat kouder zijn, neem dan wel een jas(je) mee, zodat je lekker buiten kunt zitten op het dakterras aangezien niet alle tafels even veel profijt hebben van de verwarming.

No comments:

Post a Comment