Monday, March 11, 2013

Een klein beetje thuis, ver van huis

Cadeua’s krijgen is altijd leuk. Zeker als het een leuk cadeautje is en het uit een goed hart komt. Helaas kon ik dit jaar kerst niet in Nederland vieren. Het zou namelijk erg lastig worden om in 1 week van de US naar Nederland te reizen en weer terug naar de US waarbij ik op Tweede Kerstdag terug zou moeten vliegen en ik ook nog heel wat werk moest doen en studeren. Dat zou er op neer komen dat ik amper tijd had om in Nederland door te brengen.
Het nadeel van de MBA is dat je zo ontzettend veel materiaal krijgt om door te namen dat je letterlijk van week tot week leeft. Vooruitwerken, zeker met een full time baan ernaast is erg lastig. Dus tussen class weekends doe je wat je moet doen voor dat ene weekend. Waar mijn klasgenoten die geen keuzevak hadden dus een mooie kerstvakantie hadden van ongeveer 2.5 week om voor te bereiden voor Term 3, had ik dus een keuzevak waar ik werk voor moest doen EN de voorbereidingen voor Term 3.
Daarom hadden mijn ouders en mijn zusje en haar man besloten om mij als verrassing een kerstpakketje toe te sturen. Ik was dan ook zeer verbaasd en blij verrast toen ik een pakketje aantrof met mijn naam erop. De verbazing was nog groter toen ik het openmaakte en het vol zat met typisch Nederlandse dingen: Drop, peperkoek, kerststolletjes en het allerbelangrijkste, paprika ribbelchips. JJ In de hele US heb ik in alle eerlijkheid nog nergens paprika chips kunnen vinden. Ik geef bij voorbeeld niet heel erg veel om chocolade, maar ijs, drop en vooral paprika chips, kom maar op!
Het zijn die kleine dingetjes die erg ongezond zijn, maar zo lekker. Je mist ze ook niet echt, totdat je ze inderdaad weer ziet en dan is er even dat momentje, tja hoe beschrijf je dat, een klein beetje thuis ver van huis is denk ik de beste manier is om het te beschrijven.
Daarnaast bevatte het pakketje een paar oer-Hollandse pantoffels. Dus ik ben nu de trotse eigenaar van een paar typisch Hollandse pantoffels (klompenstyle) met windmolenmotief en ze zijn heerlijk warm! J Om aan te tonen dat dit geen grapje is zie hieronder.
Ik wacht met smart op het volgende pakketje J en Ma, Pa, Marleen en Gilles, super bedankt het was echt een heel mooi cadeautje en een zeer aangename verrassing.


No comments:

Post a Comment