Monday, March 18, 2013

Een avondje uit – No dancing

Een avondje uit in de US is ook net even anders dan in Nederland. Zeker als je een avondje op stap gaat buiten de (grote) steden. Bars zijn er niet in overvloed en liggen vaak redelijk verspreid. Sommige kun je vinden op hetzelfde terrein als een winkelcentrum.
Zonder auto is het vrij moeilijk hier te komen. Fietsen is niet heel gebruikelijk en de wegen zijn er ook niet voor gemaakt en het kan zomaar zijn dat je 15-20km moet fietsen dan voor de dichtstbijzijnde bar. Vrijwel alle wegen buiten de stad zijn onverlicht. Dus na een avondje  met een slok op naar huis fietsen is niet echt een aanrader. Een taxi dan? Zou kunnen, maar ook die zijn er niet in overvloed en de taxi’s die er wel zijn, zijn schreeuwend duur. 50 dollar ben je zo kwijt voor een klein ritje. Dus van bar naar bar hoppen zit er ook niet echt in.
Dus dan maar met de auto. Het is verbazingwekkend hoeveel jonge kinderen (16-25) met de auto op stap gaan en dan gewoon drinken en ook (veel) meer drinken dan de toegestane hoeveelheid. Opvallend is wel dat er in Amerika niet altijd overdreven hard gereden wordt. Zeker niet op binnenwegen. Dit in tegenstelling tot bij voorbeeld Nederland.
De politie controleert wel op alcohol achter het stuur, maar het lijkt zeer beperkt. Volgens mij kunnen ze ook niet veel anders omdat er anders voor de jongeren die buiten de steden wonen er letterlijk geen opties overblijven.
Terug naar het originele verhaal. Wat je dus ziet zijn enkele bars die of in een winkelcentrum liggen of op het terrein van een winkelcentrm of in de nabijheid. Wat in de US ook erg populair is is bowlen. Nu ligt er hier in in de buurt een grote sports bar / bowling centre. Dus besloten daar heen te gaan.
Linksom of rechtsom en ondanks dat het heel oubollig klinkt: Bowlen blijft gewoon heel leuk en je kunt er met heel weinig zin aan beginnen, maar uitendelijk wil je toch al die kegels omgooien. Het was een groot complex met zeker 40 banen, een groot aantal arcade games, pool tafels en een grote bar met dansgedeelte.
Oeps wat zeg ik nou? Dansgedeelte? Ik vroeg me al af waarom iedereen zo stil stond, maar dansen was dus niet toegestaan. Een uitgaansgelegenheid waar je niet mag dansen? Dat moet niet gekker worden. Niet dat ik nou een danser ben, maar het is toch erg raar en ik dacht ook echt dat er een grapje gemaakt werd.
Dansen niet toegestaan :)

“Dacht” inderdaad. Tot dat ik bij de uitgang dit bord zag staan en ik besefte dat het toch echt waar was. Rare mensen afentoe die Amerikanen, maar goed het feit dat ik niet hoefde te dansen, vond ik toch eigenlijk niet zo heel erg. Al met al een hele leuke avond gehad, maar geef mij toch maar een avondje stappen in een grote(re) stad J.

No comments:

Post a Comment