Sunday, November 17, 2013

Leven als een Koning

Tijdens mijn verblijf in Argentinië, verbleef ik een tijdje in het Palacio Duhau – Park Hyatt hotel. Nu ben ik de laatste jaren veel op reis geweest en veel in verschillende hotels geslapen, maar het Palacio Duhau staat toch echt bovenaan de lijst van hotels. Neem alleen wel een goedgevulde portemonnee want de kamers zijn niet goedkoop. Gelukkig hoefde ik me daar niet druk om te maken, want het was niet voor eigen rekening.
Het huidige hotel doet enigszins vreemd aan omdat het een kruising is tussen een hotel, landhuis en kasteel. Het bestaat uit twee delen met een binnenplaats die oploopt/afloopt afhankelijk van welke kant je de binnenplaats betreedt. Beide gebouwen zijn ook door middel van een ondergrondse passage verbonden. Deze passage is grotendeels uit marmer opgetrokken. Ik had niet het idee dat deze passage nu heel veel gebruikt wordt door de gasten, maar hij wordt uitstekend onderhouden. Halverwege de passage is er zelfs een grote tafel waarop iedere dag bloemstukken geplaatst worden. Iedere dag zijn er zeker 3 tot 4 mensen enige tijd bezig om deze bloemstukken te maken en de tafel aan te kleden.
De reden waarom ik het eerder een kruising tussen een hotel, landhuis en kasteel noem, is omdat het duidelijk een hotel is. Zover ik het kan beoordelen lijkt het qua architectuur heel erg op een landhuis wat zo ergens in Frankrijk of Spanje zou kunnen staan. Echter aan de ingang gelegen aan Avenida Alvear heeft het toch zeker 17 etages. Totaal heeft het hotel 115 kamers, 27 suites, 2 restaurants, bars en tea rooms. Dit vanwege het feit dat het eigenlijk opgebouwd is uit 2 gebouwen. Door het feit dat het ommuurd is en een binnenplaatse heeft, doet het dan toch weer enigszins aan als een kasteel.
Het hotel had ook een uitgebreide spa en redelijke gym. Aangezien ik hier voor mijn studie was, waren we er met een redelijk grote groep en het was eigenlijk verbazend hoeveel mannen laaiend enthousiast waren over de spa en de massages.
De kamer was enigszins apart ingericht en was vrij lang. Er was een grote ruimte voor het bed en bureau en van daaruit was het aan de ene kant een lange gang naar de deur en aan de andere kant de badkamer met de minibar in het midden. Tussen de langwerpige badkamer en de gang naar de deur hadden ze een (kleine) inloopkast gemaakt. Nu moet ik eerlijk toegeven dat dat toch wel erg handig was. Vanuit de kamer had ik ook een mooi uitzicht op de binnenplaats van het hotel/kasteel.
Het voelde een beetje als leven als een koning en in Buenos Aires doe je dat in het Palacio Duhau. Ter vergelijking heb ik ook enkele keren verbleven in het Sheraton San Martin. Toen ik daar voor het eerst verbleef (in de betere kamers), vond ik dat best een aardig hotel. Echter toen ik daar nog eens verbleef na in het Palacio Duhau te hebben verbleven, was het verschil toch wel aanzienlijk. Zeker een aanrader voor de ervaring alleen. Ik zou alleen wel even goed zoeken of je een aanbieding kunt vinden. J









Enkele foto's van het hotel

No comments:

Post a Comment