Monday, October 7, 2013

Hoera een zoon!

Mijn zusje was al enige tijd in verwachting en was uitgerekend op 5 oktober. We wisten inmiddels al dat het een jongen zou zijn. Het was nog even spannend of de baby eventueel geboren zou worden op 4 oktober of niet aangezien dat de verjaardag van een van de inmiddels overleden oma’s zou zijn. Die spanning werd echter snel weggenomen tijdens een van de laatste controles.
De bloeddruk was te hoog en boven bepaalde grenswaarden. Dus zou de aanstaande moeder de volgende dag meteen in het ziekenhuis opgenomen worden en aangezien het binnen 2 weken was van de datum waarop ze uitgerekend was, zou de bevalling worden ingeleid.
Rond 09.30 werd de bevalling ingeleid en om 13.18 zag de baby het levenslicht. Gedurdende de zwangershap werd de baby al Bram genoemd. Waar die naam precies vandaan kwam, weet ik niet, maar het werd al snel door enkelen overgenomen. Dus vaak kwam de vraag: “Hoe is het met mama en Bram?”
De baby kreeg dan ook heel verrassend de naam, jullie raden al, Bram. Bram werd geboren op 25 september, woog bij zijn geboorte 3.555 kg en was 50 centimeter lang.
De bevalling verliep heel voorspoedig en relatief snel alhoewel niet geheel pijnloos naar ik vernomen heb. Nu is het niet helemaal duidelijk of de snelle bevalling kwam door het feit dat de bevalling ingeleid werd of dat mijn zusje gewoon veel geluk had. Normaliter kan een eerste bevalling namelijk tussen de 8 en 24+ uur kan duren.
Dit betekent dus dat mijn ouders vanaf nu officieel opa en oma zijn en ik ook officieel oom ben. J Ik kan dan ook niet wachten tot ik naar Nederland af  kan reizen om mijn neefje voor de eerste keer te zien.
Eerst nog even een class weekend in Philadelphia en dan maar eens snel op het vliegtuig stappen. Bram, here I come! J

No comments:

Post a Comment