Friday, June 5, 2015

Sightseeing in San Francisco – Delancey Street – deel 3

Zoals eerder gezegd heeft Delancey Street zowel een restaurant: Delancey Street en een bar/boekwinkel/kunstgalerie genaamd Crossroads. Mijn eerste kennismaking was met de bar/boekwinkel/kunstgalerie, Crossroads, in 2009 tijdens mijn eerste bezoek aan San Francisco. We stopten hier toen voor lunch en hebben een heerlijk broodje gegeten. Het deed me toen heel erg denken aan een soort van Starbucks maar iets minder donker en ruimer opgezet. Ik kan me niet precise meer herinneren of we toen ook buiten op het binnenplaatsje gezeten hebben of dat ik het alleen bekeken heb, maar het is een zeer aangename mini oase in een drukke stad. Druk is relatief in vergelijking met bij voorbeeld een stad als New York. De bar ligt aan de achterkant van het pand aan Delancey street in een soort van cul-de-sac.

Het restaurant zelf heeft een klein terras wat ligt aan Embarcadero (de “boulevard” die aan de Oostkant van de stad langs het water ligt). Tevens ligt het terras vlakbij de Oakland Bay Bridge. Dus je hebt zowel een uitzicht op de stad, de baai en de brug. Ondanks dat Embarcadero een vrij drukke straat is, heb je daar op het terras niet tot nauwelijks last van. Zeker rond lunchtijd wanneer het geen spitsuur is en er geen grote stromen verkeer de stad in en uitgaan is het goed te doen. En het mooie van San Francisco is dat het er nooit echt extreem warm of koud is. Dus je kunt heel vaak lekker buiten zitten. Er kan wel veel wind staan, dus een jasje of een fleece jack kan goed van pas komen.

Het eten was erg lekker en goed bereid. De service was tevens uitstekend en de prijzen zijn zeer aangenaam. Heerlijk eten voor eerlijke prijzen in een stad waar het leven niet heel goedkoop is en dat met een mooi uitzicht terwijl je mensen helpt een nieuwe toekomst op te bouwen. Zeker een aanrader!

Aangezien er aan de post niet veel toe te voegen valt, zal ik wat foto’s toevoegen, want dat is al weer even geleden. :-)


Crossroads

Crossroads, patio



Delancey Street
 

No comments:

Post a Comment