Monday, May 13, 2013

Kaapstad – De Reis

Eindelijk was het zover. Het moment was aangebroken om voor de tweede keer in mijn leven af te reizen naar Afrika. De eerste keer was voor een korte stopover in Johannesburg. Toen had ik helaas niet de mogelijkheid om de stad te bezoeken. Deze keer was de bestemming Kaapstad en zou ik daar ongeveer een week verblijven.
Eerst even erheen reizen en dat was nog geen sinecure. Ik zou na mijn colleges rechtstreeks vanuit San Francisco daarheen vliegen. De vlucht was met British Airways via London. De eerste vlucht was ongeveer 10.5 uur van San Francisco naar Londen. Daar had ik een stopover van ongeveer 3-4 uur en vervolgens nog de vlucht van Londen naar Kaapstad. Dit was nog een vlucht van ongeveer 12 uur. Alles bij elkaar was het ongeveer 26-27 uur. Helaas had ik niet alles kunnen lezen en voorbereiden voor mijn college daar.
Inderdaad ik ging naar Kaapstad voor een keuzevak, het creëren van nieuwe markten met focus op opkomende markten en Afrika in het bijzonder. Aangezien ik redelijk wat te lezen had, kon ik dus niet slapen en dan duurt de vlucht lang, heel, heel erg lang.
Nu ben ik enigszins ervaren als het op lange vluchten aankomt, maar ik moet toegeven dat het me steeds slechter afgaat. Het kan komen door de slechte kwaliteit van de stoelen van sommige airlines en dan met name in economy, maar echt na een paar uur gaat alles pijn doen en weet je niet meer hoe je moet gaan zitten.
Na een lange vlucht, landden we eindelijk op de luchthaven van Kaapstad. We waren met 3 klasgenoten afgereisd en een had vervoer geregeld van de luchthaven naar het hotel. Daar zouden we onze bagage droppen en dan meteen door naar het eerste college. Nu hadden we enigszins vertraging opgelopen, dus kwamen we iets te laat aan bij het eerste college.
Echter de trip van het vliegveld naar het hotel was best genieten. Aangezien Zuid Afrika veel bezienswaardigheden heeft, onder andere de Tafelberg, kun je enkele van deze bezienswaardigheden al vanaf grote afstand zien liggen.
Ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten en het is zeker een land wat nog volop in ontwikkeling is, maar je kunt goed zien dat er al enkele grote stappen gezet zijn. Op naar het hotel: Commodore V&A Waterfront waar we zouden verblijven en in de volgende posts ga ik jullie uitgebreid vertellen over Kaapstad, de omgeving en alles wat er te zien en te doen is.

No comments:

Post a Comment